מתחילים שנה בדרך הנכונה

היום ה 1/10/14, אמצע עשרת ימי תשובה, התשע"ה. הדרך הנכונה להתחיל את השנה הזו, מבחינתי, היא קודם כל להתחיל ולהתנצל – אני מתנצל בפני כל אותם ילדים שהייתי יכול להגיע אליהם, ולא הגעתי. מתנצל בפני כל אותם הורים שהייתי יכול לעזור להם לשנות את חיי משפחותיהם, ולא עזרתי, בין אם כי לא הספקתי, לא עבדתי קשה מספיק כדי שהם ידעו על קיומי, לא הייתי מספיק ברור בהסברי, לא הייתי מספיק זמין, או כל סיבה אחרת. שוב – סליחה.

שנה חדשה התחילה, וכדי ששנה הבאה אהיה חייב התנצלות לפחות אנשים, פתחתי מרפאה חדשה, בחולון, שמיועדת כמעט אך ורק לדבר אחד – טיפול בילדים עם קשיים. קשיי תקשורת – אוטיזם, עיכוב התפתחותי שפתי וכו'. קשיי לימודים – הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה, ליקויי למידה וכו'. קשיים מוטוריים (תנועתיים) או סנסוריים (תחושתיים) – דיספרקסיה, הפרעות וויסות חושי, סרבול מוטורי, הרטבות לילה ועוד. וכל קושי אחר שעולה בדעתכם.בנוסף על כך, כדי באמת לעזור לכמה שיותר ילדים ומשפחות שאפשר, השלמתי בגאווה רבה מלאכה שעמלתי עליה כשנתיים, והיא מלאכת התרגום של הספר Disconnected Kids, שכתב המורה שלי, דר' רוברט מלילו, או בשמו בעברית "ילדים מנותקים". זהו ספר הדרכה להורים לילדים עם כל הקשים שתיארתי למעלה ועוד. הספר מסביר את המקור הנוירולוגי של הבעיות, הוא נותן כלים ברורים ומפורטים כיצד לבדוק את הילד, ומלמד ומלווה את ההורים בבניית תכנית התערבות מותאמת אישית, בבית. התכנית כוללת גירויים מוטוריים, סנסוריים, וכן תזונה ואפילו נקודות לשינויים התנהגותיים ברמת הדרכת הורים וכו'. תרגום הספר הזה הוא המתנה שלי לכל ההורים בישראל שיכולים להפיק ממנו תועלת, ואני מקווה מאד שהוא יגיע לכל מי שצריך אותו, על מנת שנוכל להמשיך במלאכה ולתרגם גם את ספרי ההמשך שמלמדים בעיקר את הפן הרגשי-קוגניטיבי-אקדמי (Reconnected Kids), וכן כיצד למנוע את רוב ההפרעות והקשיים שהזכרתי (Autism).

אשמח לשמוע מכם על איך הספר השפיע עליכם, וכמובן לראות אתכם במרפאה ולהתחיל בתהליך לחזרה למסלול החיים הנכון, להחזרת הצבע ללחיים, ואת הוורוד לעתיד.

שתהיה לכולנו שנה טובה, וגמר חתימה טובה!

חייםבאיזון, ואיזון בחיים,
שלכם
דר' עומר

השארת תגובה